Co je vlastně na automobilech Volkswagen zvláštního? Musíte se velmi dobře zamyslet, než odpovíte správně, že vůbec nic. Prostě ta auta ničím vpodstatě nevynikají. Vynikal jedině Typ 1 – známý Brouk, kterého se vyrobilo přes 21,5 milionu kusů po celém světě a pak Typ 2 – užitková dodávka, nazvaná Transporter.
Jak to bylo?
Nejpikantnější na tom je, že ani jeden tento automobil vlastně nevymysleli Němci. Před druhou světovou válkou, když si Ferdinand Porsche plácnul s Adolfem Hitlerem na výrobu malého lidového vozu, jednoduše okopíroval koncepci a hlavně zaoblené tvary známé české kopřivnické Tatry 97. Ta se prý Hitlerovi pro svoji eleganci moc líbila. Tak vznikl později tak populární Brouk. A výrobu Transporteru zahájila firma pár let po válce na základě konstrukce, navržené holandským prodejcem jejích automobilů, který navrhl nástavbu na podvozek válečných KdF 82. Tyto dva výrobní modely vydržely firmě skoro třicet let, než se pustili do něčeho nového.